Friday, April 19, 2013

Vastauksia vol.1

Pohjoisin paikka missä olet käynyt?
Varmaan taitaa olla Kemijärvi.

Viimeisin ostoksesi?

 Kävin Garolinen kanssa syömässä, eli se taitaakin olla. Ja jos mietitään, että oikea ostos, niin eilen ruokaa kaupasta.

Viimeksi luettu kirja/kirja jota luet tällä hetkellä?

Stalin - Punaisen Tsaarin hovissa. Nyt en lue mitään, koska kirjakaupoissa ei ainakaan viime käymälläni ollut mitään mielenkiintoista myynnissä. Mun pitää varmaan seuraavaksi alkaa koluta antikvariaattiliikkeitä! :D

Valko- vai punaviini?

Mä en juo mitään viinejä, edes kuohuviiniä, en siis osaa vastata tähän mitään.

Millaisia pidennyksiä käytät?

 Mulla on teippipidennykset tällä hetkellä.

Mitkä pidennykset ovat mielestäsi toimivimmat ja parhaat?
Juurikin nämä teipit. Helppo ja nopea laittaa ja ottaa pois. Sinetit tekee takkuja omaan tukkaan ja lettipidennys on omasta mielestäni todella kuluttava ja jopa radikaali juttu. 

Suosikkipaikkasi maailmassa?
 Oma koti, totta kai! Ja kakkosena tulee toinen kotini, eli äidin osoite.. :D

Kamalin tatuointi-idea mitä tiedät?

Hmmm... No kaikki tribaalijutut on sellaisia, mistä itse en kauheasti välitä.

Millaisen tatuoinnin haluaisit?
En enää aio ottaa tatuointeja, tai ainakaan nyt ei tunnu siltä.

Hyväksytkö halvaannuttamisen rangaistuksena pahasta rikoksesta (murha tms) ?
 En missään nimessä. Mun mielestä on väärin alentua samalle tasolle rikoksen tekijän kanssa. Se on sellaista "silmä silmästä"-ajattelumallia, joka ihan varmasti vaikuttaisi yhteiskuntaan epätoivotulla tavalla. Mitä mä olen Lähi-idän historiaa lukenut ja nykyisyyttä uutisista seurannut, niin juurikin noi kovat rangaistukset tekee niin epätasapainoisia ja brutaaleja noista joistakin valtioista. Tosin tämähän on vain mun mielipide.
Lisäksi missäänpäin maailmaa kovemmat tuomiot eivät ole vähentäneet rikollisuutta, pikemminkin lisännyt sitä. Ja tämä on todettu tutkimuksissa.


Jos saisit itse määrätä mikä olisi "sopiva" elinkautistuomion pituus? suomessahan tämä on ihan naurettavan lyhyt..
No, kuka määrittelee sopivan ajan? En mä ainakaan osaa tollaista asiaa määritellä. Olisiko se sitten 100 vuotta Euroopan nykyisen eliniänajanodotteen perusteella?  Musta se olisi liikaa.
15-20 vuotta kuulostaa musta "sopivalta" ajalta, jos nyt jotain on pakko vastata.

Mikä on pahin pelkosi?
Ei mulla ole varsinaisesti mitään pahinta pelkoa.
Tällainen "kevyt" ja lapsellinen pelko on kauhuelokuvat. Olisi aivan hirveä ajatus kattoa mökillä yksin ensin joku kauhuelokuva ja sitten mennä yksin nukkumaan. En nykyään edes katso pelottavia kuvia, koska ihan satavarmana nään asiasta seuraavana yönä unta.

Onko sinulla mitään fobiaa?

 Hyönteiset, ei oikeastaan muita. Tai no korkeanpaikankammo mulla on, mutta silti oon ylittänyt senkin pelon monesti.

Poistaisitko maapallolta mielummin nälänhädän vai aidsin, pakko valita jompikumpi!

Nälänhätä vaivaa suurempaa ihmismäärää, mutta aidsin parantaminen olisi lääketieteellinen läpimurto, ja siksi valitsen sen.

Uskaltaisitko matkustaa yksin Intiaan?

 Siinä mielessä en, että en haluaisi sinne. En ole koskaan ollut kiinnostunut matkustusmielessä Intiasta. Lisäksi siellä tapahtuu aika paljon naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ja raiskauksia.
Aika mustavalkoisesti toki ajateltu, koska missäpäin vain voi tapahtua mitä vain.

Oletko ikinä lisännyt mitään täytettä kroppaasi? Siis huuliin, rintoihin, poskiin, mihin vaan? Mitä, milloin ja missä? Oletko tyytyväinen lopputulokseen?
Vain tohon mun yhteen arpeen otsassa, ja sitä ei enää ole ollenkaan, joten siinä mielessä olen tyytyväinen!

Missä maissa oot käynyt?
 Apua, niin monessa! Mutta sitten taas usein samassa maassa.
Thaimaassa, Kiinassa, Brasiliassa, Meksikossa, Gambiassa, Tunisiassa, Turkissa, Saksassa, Hollannissa, Espanjassa, Italiassa, Filippiineillä, Ruotsissa, Virossa, Kyproksella, Kreikassa.. Varmaan joku maa unohtui.

Lempi salkkarihahmo? entä ärsyttävin?
 Lemppari on kyllä.. Hmm... Jotenkin ne kaikki ärsyttää vähän väliä. Kaikista ärsyttävin on se uusi Joonatanin "rampa" ja laiska kaveri! :D

Onko sua koskaan kiusattu?
 On.

Onko sulle tehty jotain kauneusleikkauksia?
 Ei ole. :)

Ootko käynyt peruskoulun lisäks jotain muuta koulua?
Lukion.

Haluatko lapsia?
Haluan.

Pituus ja paino?
 Tätähän ei naisilta kysytä;) Mutta koska olen sen sata kertaa täällä kertonut, niin se ei liene enää salaisuus. :) Pituus on 155-156 ja paino on 44-45.

Liikutko?
 Kyllä.

Oletko laihtunut vai lihonnut viim. vuoden aikana?
Hmm.. Olen pysynyt oikeastaan ihan saman kokoisena.

Kuinka usein juot?
 Riippuu "kaudesta". Ennen paljon vähemmän kuin nykyään, mutta kuitenkin nykyään korkeintaan parin viikon välein.

Milloin seurustelit 1. kerran?
 No, taisi mulla olla poikaystävä jo alakoulussa. Ja heti yläkoulussa myös.

Ootko vielä ginassa töissä?
Silloin tällöin.

Pidätkö itseäsi itsevarmana ihmisenä? 
 Pidän itseäni aika jalat maassa-ihmisenä. Itsevarmuus on aika kohillaan.

Mitämitä onko toi hollisterin paita? 
 Onko siinä jotain pahaa? :D En ymmärrä tätä hollister-ihmettelyä yhtään. Oon varmaan jo niin vanha, etten tiedä näitä merkkijuttuja.


Parisuhde vai sinkkuus?
 Onnellinen parisuhde.

Kuinka pidät kuntoasi yllä?

 Käyn nykyään, tosin vasta huom. nykyään, neljä kertaa salilla ja lenkkeilen.

Haluatko joskus naimisiin, entä lapsia?

 Haluan ja haluan.

Himoitsetko jo nyt jotain vaatteita tulevaksi kevääksi/kesäksi?
Joo, himoitsen aina vaatteita! :) Ihania mekkoja, toppeja, shortseja, kenkiä!

Mihin haluaisit matkustaa seuraavaksi?

 Jenkit ois viimein aika nähä, Japani ois myös aika kova. Ehkä kuitenkin Etelä-Koreaan ihan mieluiten!

Miten olet muuttunut siitä kun olit 20-vuotias?

Tuntuu, että tosi paljon. Etenkin fyysisesti. Oon kasvanut naiseksi. Tyyli on muuttunut paljon tavallisemmaksi ja naisellisemmaksi.
Suhtaudun erilailla asioihin ja ajattelen vähemmän jyrkästi kuin aikoinaan.

Mikä susta tulee ''isona''?

 Mä näkisin itseni jonkun ihanan miehen aviovaimoja ja ihanien lasten äitinä.
Onnellisena, ja mulla on sellainen työ, jossa viihdyn.


Mikä on sun lemppari ruoka ja juoma?
Nyt just ei oo mitään lemppariruokia. Mun syöminen on aika kausiluonteista. Joskus joku suurin herkku saattaa olla kiivit tai jauhelihapitsa. Just nyt kun mietin, niin ei tekis mitään mieli.
Yleisesti oon kuitenkin aina rakastanut naudan sisäfilepihvejä ja valkosipuliperunoita!

Missä vaiheessa se tatuoinnin poisto on? 
 Se on edelleen kesken, mutta vaalentunut huimasti!

Puhuit yhdessä postauksessa tatuoinnin poistattamisesta. Missä vaiheessa poistatus on? Missä olet sitä tehnyt ja kuinka suurelle tatuoinnille?

Itse asiassa en ole koskaan siitä blogissani puhunut, mutta koska viime kesänä mua suorastaan painostettiin kertomaan, mikä sen sulkatatuoinnin tilanne on, niin päätin kertoa lyhyesti, että missä mennään.
Poistatus on edelleen kesken, ja varmaan pari hoitoa on vielä tehtävä. Olen käynyt Eiran sairaalassa ja tatuointi on todella suuri, joten siksi siinä menee myös vähän pidempi aika.
 
Seurusteletteko nyt Taavin kanssa? 
 Ei.

Haluisitko pitää taas jotku kekkerit? Ois niin siistii päästä näkee sut ihan livenä, ku oon jo kauan sua seuraillut. :)
 Joo! Ensi kesänä, ihan parin kuukauden päästä olisi tarkoitus järkätä sellaiset.:)

Oletko ollut aina/koskaan tyytyväinen kehoosi, ja oletko tällä hetkellä?

 Itse asiassa lapsena häpesin pituuttani ja laihuuttani. 13-vuotiaana jo kuitenkin tulin sinuiksi vartaloni kanssa, ja siitä asti itse asiassa oon ollut todella tyytyväinen vartalooni. Vasta viime aikoina oon herännyt siihen, että tän ikäisenä jo pitää vähän reenaillakin, että pysyy kunnossa.

Lempiohjelmasi?

Salkkarit!! Ja se hurja remontti, Pasila, kaikki maholliset dokkarit.. Mä seuraan nykyään ihan liikaa telkkaria, välillä tulee katsottua ihan kaikkea mahdollista.

Millaset aamu ja iltarutiinit sulla on? 

 Iltaisin mä kattelen telkkaa ja ohjelmia netissä. Syön ehkä jotain ja meen jossain vaiheessa nukkumaan. Nukun aina yölamppu päällä ja korvatulpat korvissa! :D Oon tosi huono nukkuja.
Aamuisin luen uutiset, käyn suihkussa, pesen hampaat ja riennän jonnekin.

Lempihajuvedet?

Stella McCartneyn Stella! Oon käyttänyt sitä vuooosia! Sittenhän mulla on parikymmentä muuta tuoksua, mutta en just nyt käytä muita.. :D


Oot tainnut jotkenkin "tasaantua" tässä viime aikoina? Pidin susta kun olit niin edgy ja odotin susta paljon.
Voi olla. Tyyliltä olen ainakin tasaantunut. Muutenhan mä olen sama Laura kuin ennenkin.

Minkälaiset naiset on susta kauneimpia? kuka on esim. sun mielestä maailman kaunein nainen?
Tähän on paha vastata, että minkälaiset. Sellaiset luonnolliset ja sisäisesti kauniit. Kauneimpia naisia musta on ehdottomasti Beyoncé!

Mistä sä keksit ton Motherfucking fashion blogin nimen?
Mä kuuntelin yhdessä vaiheessa tosi paljon Lil Waynea, ja jotenkin siitä se sitten tuli.:)

Onko blogin pitäminen muuttanut sinua jotenkin?
Jollain tapaa se on kasvattanut. Se on myös lisännyt itsevarmuutta, ja ajan mittaan on tullut aika perusvarma ote kirjoittamisen ja itsensä suhteen. Ehkä se on myös nöyristyttänyt, ja jotkut teini-iän ajan turhat vauhkoomiset ovat jääneet taka-alalle. Enää ei tarvitse vakuutella tai todistella mitään, riittää kun on juuri tällainen.

Mikä on mielestäsi kauhein vaate, mihit olet (tosissasi) pukeutunut?
No mulla oli kuudennella luokalla sellaiset ihan järkyttävät monsterikorkokengät, sellaiset, mitä näkee nykyajan gooteilla. Ja sit sellainen viininpunainen pitkä nahkatakki isoilla "karvoilla".
Toi on ehkä syy, miksen nykyään lämpene yhtään viininpunaiselle. Siihen väriin en vaan halua pukeutua. Muuten mä sanoisin, että kaikki on ollut hauskoja ja piristäviä kokeiluja, ja jos nykyään tekee mieli vähän räväyttää, niin siitä sitten vaan. :)

Voisitko joskus harkita tekeväsi postauta oman itsetuntosi kasvusta vai onko se aina ollut tasainen? Mikä saa sinut itsevarmaksi?
Kyllä mulla varmaan aina on ollut aika hyvä itsetunto. Oon ollut aina tosi tempperamenttinen ihminen ja luottanut täysillä omaan arvostelukykyyni. Mä en nuorempana kauheesti stressannut mitään ulkonäöllisiä asioita. En myöskään välittänyt kauheasti siitä, että mitä muut ajattelee musta.
Luonteeltani varmaan oon ollut aika itsevarma, ja kun mietin kymmenen vuotta taaksepäin, niin olin aika samanlainen kuin nykyäänkin, tai siis mun itsevarmuus oli aika samaa luokkaa. Mikä saa mut itsevarmaksi? En tiedä onko mitään asiaa, joka tekisi mut itsevarmemmaksi. Totta kai silloin, kun on kunnolla panostanut itseensä ja vaatteisiinsa, niin tuntee olonsa jollain tapaa itsevarmemmaksi. Itsensä hyväksyminen juuri tällaisena kuin on. Muut hyväksyvät sut sen jäkeen, kun sä ensin hyväksyt itsesi. Sen jälkeen ei ole mitään väliä, mitä muut ajattelee.

Syötkö paljon herkkuja?
Aika vähän, en tykkää sokerista, eli mitkään karkit ei oo koskaan suuremmin maistuneet mulle. Vihaan kaikkia hilloja tai hillopullia. Suolaiset jutut on enemmän mun herkkua.

Onko sulla koskaan ollut minkään laisia iho-ongelmia?
Lapsena mulla oli tosi paha atoppinen ihottuma melkein kaikkialla! Ai että se oli hirveää. Kaikki se rasvaaminen, käsien sitomiset puuvillalapasilla, ihon sitominen siteillä sun muu... Sitten se vaan katosi, kun sain vahvempia kortisonivoiteita. Sen jälkeen oon aika helpolla päässyt, joitakin näppyjä oli/on joskus, mutta ei mitään ihmeempää sen suuremmin.

No ne tissit, onko toppauksien vai silikonien ansiota?

Tää tuntuu kiinnostavan ihan oikeasti tosi montaa, jopa mun tuttuja! :D
Pitää muistaa, että mä täytän kohta 24 vuotta, enkä oo enää tyttönen. Mulle on tullut peppuun, lantioon ja tisseihin vähän lisää tavaraa. Ja myös nykyinen pukeutumiseni ja naisellisten muotojen korostaminen +  myös ne rintsikat. ;) Mun äitiini ja koko sukuun verrattuna mulla on tooosi pienet tissit! Musta myös tuntuu, että nykyään tosi monet ottaa silikonit ja haaveilee isommista tisseistä. Mikäs siinä, mutta hei ihan tosi, hyvät ihanaiset kauniit tytöt, älkää menkö nuorina tyttöinä vielä sellaisiin toimenpiteisiin. Asenteet omaa vartaloa kohtaan muuttuu yllättävän nopeasti ja ehkä kolmekymppisenä oletkin ihan toista mieltä ja saatat jopa katua sitä, ettet saa rinnoistasi enää mukavan solakoita, vaan joudut lopun elämään pitämään niitä tai sitten korjauttamaan ne kalliilla leikkauksilla tai elämään teepussien kanssa.
Ja sitten myös niille, jotka ovat jo vanhempia tai vaan päättäneet tosiaan tehdä sen, niin mikäs siinä, ei siinäkään ole mitään pahaa, eikä tollaisten päätösten ja valintojen pitäisi missään nimessä määritellä ketään. Loppujen lopuksi, keitä me ollaan arvostelemaan tai tuomitsemaan muita?
Aamen.


Minkälaisena persoonana kuvittelet ihmisten pitävän sinua?
 En osaa yhtään sanoa, että mitä ihmiset, jotka eivät tunne mua, ajattelevat musta.
Ehkä mä jollain tapaa ajattelen, että aika sellaisena kuin mä olenkin. Joskus kuulee, että joku ajattelee mun olevan jollain tapaa ylimielinen tai itseriittoinen.

Eroaako se paljon todellisuudesta, siitä millainen oikeasti olet?
Mä olen huono sanomaan, että miten ihmiset mut näkee. Tätä pitäisi kysyä esimerkiksi ystäviltä. Muistan, kun Garo sanoi, että alkuun jännitti millainen olisin, (tavattiin ekaa kertaa laivareissulla ja jaettiin heti alkuun yhteinen hytti Kristinen kanssa) mutta myöhemmin helpottui siitä, kuinka rehellinen, luonnollinen ja huumorintajuinen olin. Anna on myös kertonut, että oon sellainen "ystävät huomioonottava" ja nöyrä, mikä ei välttämättä pelkkää blogia lukiessa välity ruudun toiselle puolelle.

Minkä yleisimmän luulon haluaisit poistaa ihmisten luuloista sinua kohtaan?

Kertokaa yleisin luulo, niin yritän muuttaa sen.:)

Mikä olisi hyvää piristystä parisuhteelle, kun on kiireinen perheen äiti?
Jos mä tietäisin, niin olisin ehkä parisuhteessa... :/ :D

Montako kenkäparia sulta löytyy?
Ehkä 40 tai 50... :)

Miten susta tuli irc-galleria julkkis? :D Oliko sun kuvat siellä jotenkin huomiota herättäviä vai miten porukka löysi sieltä sut?
Varmaan juurikin noin. :)

Mikä on lempijuomasi?
Punainen maito! Ihanaa.. :)

Mistä tunnette Taavin kanssa?
Entisestä duunipaikasta.

Luin joskus että ootte ollu samassa työpaikassa, pitääkö paikkansa?
Juurikin näin.

Mikä on sun unelma-ammatti?
Mulle tuli niinkin absurdi ajatus kuin lukion historian opettaja! Ai että mä ihailin mun lukioajan historianopettajaa, ehkä ainoa tunnit joilla en nukkunut.. :D

Jos joku antaisi sinulle kirjan ja alkaisit lukemaan sitä, mutta huomaisit että kirja kertoo elämästäsi, niin lukisitko sen loppuun? 
 Lukisin, koska en uskoisi, että elämäni loppuu niin kuin kirjassa. Ehkä yrittäin ottaa oppia, ja tehdä jotkut asiat eri tavalla. Tai jos näin nyt ihan oikeasti tapahtuisi, niin tulisin todella vainoharhaiseksi ja ihmettelisin, että mitä ihmettä oikeasti, enkä lukisi kirjaa.
 Tai....Veisin kirjan äidilleni ja alkaisin stressata että luenko vai enkö, ja lopulta pyydän äitiä lukemaan sen ensin.

Mitkä historian ajanjaksot ja aiheet sinua kiinnostavat eniten?

Luen melkein joka päivä jotain uutta jostain historian tapahtumasta, enkä osaa laittaa yhtä asiaa ylle muun. Tällä hetkellä oon aika kiinnostunut eri maiden ja aikakausien suurhallitsijoista ja niiden vaikutuksista yhteiskuntiin.

Mitä vanhempasi tekevät työkseen? (Pelkkä ala riittää)
 Äitini on kriisi ja traumaterapeutti, isäni yksityisyrittäjä rakennus- tai no purkualalla.

Pelkäätkö koskaan kertovasi blogissasi liian henkilökohtaisia asioita?

En oikeastaan. Joskus tuntuu siltä, että voisin jopa enemmän avata sitä, millainen olen.

Minkälaisista miehistä pidät, mihin ihastut ekana?
No ensin sitä kiinnostutaan ulkonäöstä ja sitten ihastutaan ihmiseen.
Kaikki entiset poikaystäväni ovat olleet tosi erilaisia, joten vaikea sanoa mitään tiettyä juttua.
Sitä vaan ihastuu koko pakettiin.
Mä en muuten helposti ihastu ihmiseen, joten ehkä mun pitää vähän syventyä just tähän asiaan.. :)

Minne olet muuttamassa ja miksi? Onko se uusi asunto omistusasunto vai vuokra?

 Ihan naapuriin, koska asunto, jossa veljeni asuu, vapautuu. Perheen omistusasunto.


Mitä piilareita käytät ja millanen näkö sulla on?
Mulla on just nyt turkoosit ja ruskeet piilarit kaapissa. Näköni on -1,75.

Mikä tai millainen on sun tän hetkinen puhelimen soittoääni?
Se perus, mikä iphoneissa on valmiiksi.

Onko sulla oikeesti hollisterin t-paita kuten kuvassa näkyy..... :D sori mut ei ihan sun tyylinen...... Ja trashy..
Miten yksi sana kuten hollister keskellä paitaa voi olla noin raskas juttu jollekin? Herätkää nyt oikeesti! :D

 Onko bloggaamisesta koitunut sulle stressiä / negatiivista julkisuutta?
Stressiä joskus, tuntuu pahalta, kun en kirjoita vähään aikaan.

Kun sulle tulee hirmusesti kaikkee kakkaa niskaan täältä blogin kautta, niin tuleeko sulle koskaan itseinho/ahdistus/mävihaanitteeni-päiviä? Vaikea kuvitella meinaan tuon näköisen plikan ahdistuvan itsestään.
Enemmän mua harmittaa huomata ihmisissä se ahdistus viha ja ehkä jopa epävarmuus, joka saa heidät kirjoittamaan ikäviä juttuja. Tekis mieli vaan istua saman pöydän ääreen ja jutella ihmisten kanssa. Tekisi mieli kysyä, että mikä on hätänä ja ehkä jopa auttaa jollain tapaa.
Ei mua enää tän kymmenvuotisen "internet-julkisuuden" jälkeen mikään horjuta.
Joskus toki huomaa, että joku tuttu on selkeesti heittänyt jollain ikävällä kommentilla, ja sitten sitä tulee paha mieli, että miksi on edes sellaisia tuttuja.

Mihin muuttaisit, jos Helsinki katoaisi maailmankartalta?


Espooseen.. :D

Oletko koskaan ollut masentunut?
Olen.

Käytkö koskaan ulkona ilman meikkiä tai siis meikkaatko joka päivä?
Käyn tosi usein. En meikkaa joka päivä. :)

Viihdytkö mökillä?
Joo, pari päivää. :D

Kuinka monta kertaa olet seurustellut? Kuinka monta kertaa olet rakastunut? Oletko koskaan muuttanut jätkän kanssa yhteen?
Olen seurustellut vakavasti vakavasti kolmen pojan kanssa. Olen ollut rakastunut sen kolme kertaa.
En ole koskaan muuttanut kenenkään kanssa yhteen.

Onks siulla koskaan semmosia "rumia"päiviä, ettei oma ulkonäkö miellytä ku kattoo peilistä?
 Nyt kun kattoo peiliin, niin tulee sellainen fiilis, että morjens! Eli on mullakin niitä. :D

Minkälaiset välit siul on veljees Jesseen? Vaikuttiko Jessen ja Empun ero siuhun mitenkään?
Ollaan Jessen kanssa hyvissä väleissä, vaikka tosiaan nykyään vähemmän tekemisissä, koska meitä ei yhdistä enää mun paras ystävä Emppu. Olin todella pettynyt siihen, miten heidän suhteensa päättyi.

Jännittiks sua koulus koskaan esiintyä koko luokalle?
Ihan hirveästi! Täristiin aina Empun kanssa, jos piti vähänkin esiintyä.
Kerran piti tehdä joku hemmetin näytelmä ja lukea se ääneen, joten videoitiin se ja näytettiin sitten opettajalle. Ikävä kyllä se sitten näytettiinkin koko luokalle, koulun juhlasalissa.. :D
Mulle tulee hymy suuhun, kun mietin sitä videota, se oli niiiiin koominen!  


Hyväksytkö aidosti erilaisuutta?
Kyllä.

Kerro jotain kivoja asioita lyhyydestä? :)

Mun mielestä lyhyydessä ei edes ole mitään negatiivisia asioita! En ottaisi yhtään senttiä lisää.
Ihanaa, kun miehet on isompia ja voi vain hakeutua turvaan kainaloon.. :)

Mikä sun farkkukoko on?
23-24.

Paras ravintola, baari/yökerho ja kahvila Helsingissä?
Jostain syystä me nykyään päädytään aina Namuun. Johdossa tulee käytyä aika usein salaateilla.

Voisitko kuvitella osallistuvasi esim. Iholla-sarjaan?
En mä osaa sanoa. Olisikohan mun elämä tarpeeksi sellaista, että se edes kiinnostaisi ihmisiä.

Jos oon piirtänyt susta kuvan niin minne voin sen lähettää?
Sähköpostiin! laura.heija@gmail.com  :)

Sulla kun on teippipidennykset niin: Miten laitat ne päähäs, ite vai joku kaveri/ammattilainen? Kauanko ne sulla pysyy päässä? Miten sä hoidat niitä ettei mee takkuun tai mitään esim. öisin?

Ennen niitä laittoi äippä, mutta nykyään kampaajani Annika. Ne pysyy hyvinä about 1,5 kuukautta :)
Öisin tai lähes aina, kun olen kotona, niin ne on ylhäällä nutturalla.

Lupasit jatkoa linkitä blogisi -postaukselle. Kerroit että niitä tulee vielä pari lisää.
Onko näin?

Joo ajattelin vielä tehdä niitä jatkossakin.:)
 
Onko sun kainalot pysyny karvattomina niiden valoimpulssihoitojen jälkeen?
Ovat! :) En voi muuta kuin suositella!

 Ainakin vol. 2 vielä tulossa! :)

67 comments:

  1. Voi, ihana Laura <3 Vastailet niin aidosti kaikkiin hölmöihinkin kysymyksiin. Toivottavasti et lopeta bloggausta vielä pitkään aikaan, oot mun lemppari jo sieltä vuodelta 2006 asti. :D Hyvää viikonloppua :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Topi tsemppikommentista! Tollaista on aina ihana saada!
      Toivottavasti vielä jatketaan pitkän aikaa tällä tiellä! :)
      Hyvää viikonloppua sinnekin :)

      Delete
  2. Voi vitsi miten ihanalta ihmiseltä vaikutat! :)

    ReplyDelete
  3. Ihania vastauksia, sulla on kyllä asenne kohillaan :) Mäkin haluun vielä joku päivä olla noin itsevarma, vaikka oonki aina ollu vähän sellanen, että muiden ihmisten mielipiteet huolettaa mua :D Mut mietin vaan tota ku sanoit ettet oo ottanu täytettä muualle ku siihen otsan arpeen, niin etkö sä huuliinkin ottanu? Tunnistin sut Studio VMS:n ennen-jälkeen-kuvasta. Ymmärrän kyllä ettet asiaa hirveesti täällä mainitse, koska siitä syttyisi varmaan jonkinlainen kommenttiboksisota, ja ymmärrän kyllä jos jätät tän kommentin julkaisematta :D Mä kävin sen sun blogissa olleen perfectha-tarjouksen ansiosta ottamassa minimimäärän täytettä ylähuuleen, kun olin sitä niiin pitkään harkinnut, ja oon kyllä tosi tyytyväinen että kävin :) Ihanaa viikonloppua sulle!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi kiitoksia paljon. Se itsetunto yleensä paranee ajan kanssa, tai sitten sitä voi yrittää treenailla erilaisin ajatusharjoituksin. Löytyy hyviä kirjoja! Suosittelen vähän tutustumaan kirjallisuuden maailmaan :)

      Ja apua! Ei siellä kyllä mitään ennen ja jälkeen-kuvaa oo! :DD

      Delete
    2. Mun mielestä siellä on kans kuva ihan yhdestä sun näkösestä tytöstä :--D Ja siis en mitenkään tuomitse, mua ei haittaa ollenkaan tollaset, mutta aikamoinen sattuma, että siellä on noinki samannäkönen likka sun kanssa :--D

      Delete
    3. Siis puhutteko te tästä http://www.studiovms.com/images/otsa_sibelius01_01.jpg ?:D Eihän tuo nyt Laura ole herran isä!:D

      Delete
    4. Ei yksikään kuva näyttänyt mun mielestä Lauran kuvalta :D.

      Delete
  4. Nauratti ihan hulluna noi Hollister-paita kommentit :D hauskaa kun lukijat tuntuu päättävän nykyään mitä saa pukea päälleen ja mitä ei..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heh, mäkään en ihan nyt ymmärrä, niitä oli oikeesti monen monta eri kommenttia liittyen tohon paitaan! :D

      Delete
  5. Alkupostauksessa sanoit et oot onnellisesti parisuhteessa ja sit vikoissa kysymyksissä "no jos oisin parisuhteessa" ja et et seurustele Taavin kaa:o niin miten on siis! Ja Hollister ei todellakaa oo trashy vaan suosittu ja arvostettu merkki usassa taisiis ihAn normivaatteita:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siinä kysyttiin, että parisuhde vai sinkkuus? Käsitin tuon, että kumman valitsen.
      Valitsin siis onnellisen parisuhteen. En seurustele Taavin kanssa, enkä mielelläni puhuisi meidän suhteesta kauheesti täällä. Kaikki ei ole aina niin helppoa kuin vaikuttaa.

      Delete
    2. No voi harmi! Justhan olitte siel thaimaa matkalla ja ne ihanat pusukuvat otitte. Ja silloin te vielä seurustelitte. Te olitte mielestäni tosi söpö pari kurja kos se ei sit toiminu. Tsemppiä!

      Delete
  6. Tää postaus muutti jotenkin vähän sitä kuvaa minkä oon aiemmin saanut susta sun blogin perusteella. Vaikutat ihanalta ihmiseltä! <3

    ReplyDelete
  7. Sä oot kyl niiin oma ittes, ihana!

    ReplyDelete
  8. Oot niin ihanan aito blogin perusteella! :') Ollut hieno nähä miten oon muuttu siitä söpöstä pikkutytöstä irc-galleria ajoilta näin upeaksi naiseksi. <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heh, niin, pianhan tässä on mennyt jo kymmenisen vuotta, tuntuu kyllä hassulta ajatella! :)
      Kiitos paljon kommentista <3

      Delete
  9. ite saan kylllä susta tosi symppiksen kuvan! :) hih täälläki yks fani jo galtsu ajoilta asti :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehee, hienoa kuulla! :) <3 Kiitos paljon ! :)

      Delete
  10. Haha kumpaa ihailit lukiossa, Troberg vai Hakala? Hakala nyt ehkä enemmän sellainen, joka saa mielenkiinnon ylläpidettyä :--D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahhaaa! Apua mikä kysymys, musta Troberg oli paras!! Mä en muuten muista ees Hakalaa, onks se semmonen aika "tiukka" miesopettaja? En tainnut koskaan olla sen tunneilla, koska se tuli about kun me lähdettiin.

      Delete
    2. Tiukkis joo, josta liikkui aina kaikkia juttuja "heitti pulpetteja seinään" "nosti sen ja sen oppilaan paidan kauluksista ilmaan" ei ollut koskaan mullakaan, se tuli kyllä takaisin kesken mun lukion isyysvapaaltaan mutta olin aina Troban kursseilla. :--D haha oli pakkoa kysyä kun huomasin, että mainitsit lukion hissanopettat hehheh

      Delete
  11. Ihan huippuja vastauksia Laura! Sää oot kyllä vaan upee joka tavalla, toivottavasti törmätään vaikka kesällä jossain sattumalta :D!

    ReplyDelete
  12. kiva postaus! Olet kyllä mielenkiintoinen persoona! :) Fiksu kuin mikä!

    ReplyDelete
  13. olen aina luullut et oot noin. 170 cm vähintään pitkä mut sit ku luin et oot mun kanssa suunnillen yhtä pitkä nii kyllä yllätyin :D
    ihana postaus! :)

    ReplyDelete
  14. Osallistu Iholla -ohjelmaan!! :D

    ReplyDelete
  15. jos saa kysyä niin miten tänne kemijärvelle olet joskus eksynyt?:)

    tv. ihailijasi täältä porojen ja räntäsateen keskeltä :>

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. Niin ihana tuo sun ja Ragnarin kuva. Kauniita nuoria. :)

    ReplyDelete
  18. Singapore on aika hyvä esimerkki, että kovatkin tuomiot voi olla hyväksi :) tosin varmasti niitä harvoja.

    ReplyDelete
  19. hahah nyt mua vaivaa toi hollister! siis mitä pahaa tossa on tai mikä toi merkki edes on?? :D voitko tutkii asiaa ja kertoo mulle haha :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo minäki haluisin tietää! :D Hirvee haloo eikä mitään hajua miksi :D

      Delete
    2. Sehän on lähinnä nuorten "massamerkki" ja vähän niiku lacoste sillon joskus että pakko saada :D ihan perus vaatteita niillä on mutta se on vaa se merkki...

      Delete
  20. Siis miks poistatat sun tatuointia, jos saa udella? :)

    ReplyDelete
  21. Mun mielestä olisi ihanaa jos tekisit postauksia tatuoinnin poistamisen hinnoista yms. Varmaa aika ristiriitaista ihmisten mielest ottaa eka ja poistaa sitte, mutta oon itte miettimässä samaa. On tullu nuorempana otettua ja jälkeenpäin kaaduttua :/ ku informaatiota ei nykyää oikee löydy :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. en näe ristiriitaa siinä? :) joskus voi pettää oma arviointikyky esimerkiks kuvan tai vaikkapa tatuoijan taitojen suhteen. Mutta toivon kans postausta aiheesta, itsellä edessä saama projekti.

      Delete
  22. Äh, mua ärsyttää kamalasti, kun ihmiset valittelevat Suomessa annettavan elinkautisen lyhyestä kestosta. Ottakaa asioista selvää ennen kuin alatte huutelemaan! Elinkautinen vankeusragaistus on suomessa ELINKAUTINEN= kuolemaan asti, ellei vankia armahdeta. Ennen armahduksen antoi presidentti, nykyään hovioikeus. Mikäli vankia ei armahdeta, istuu hän tosiaan viimeiseen hengenvetoonsa asti vankilassa. Tottahan on, että useat vangit armahdetaan siinä 12-15 vuoden paikkeilla, mutta ei suinkaan kaikkia. Tälläkin hetkellä pisimpään vankilassa istunut on lusinut siellä muistaakseni n.30 vuotta. Ihmisten raivostuttava harhaluulo elinkautisen pituudesta perustuu pisimpään mahdolliseen vankeusrangaistukseen, joka on 12 vuotta tai 15 vuotta, mikäli se annetaan yhteisrangaistuksena useista rikoksista. Elinkautinen on kuitenkin asia erikseen, joten sen pituudesta on ihan turha lähteä valittelemaan. Vaikka armahtaminen onkin yleistä, se harkitaan aina tapaus kerrallaan ja olettama on tuomiota antaessa se, että vanki istuu kiven sisässä koko elinikänsä. Ja tätä avautuminen ei siis Laura ole suunnattu sulle mitenkään negatiiviseen sävyyn, vaan tosiaankin tuolle kysymyksen esittäneelle henkilölle.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samaa mieltä. http://www.oikeus.fi/5857.htm

      Delete
  23. kiinnostaisi tietää, miksi pidät lettipidennystä radikaana? hiukset kärsivät todella vähän koska nimensä mukaisesti ne letitään ja pidennys ommellaan kiinni lettiin. poistettaessa pidennys ja ompeleet irroitetaan ja letti avataan. hiukset eivät kärsi juurikaan kyseisestä toimenpiteestä. sen sijaan hiuksiin teipin laittaminen kuulostaa omituiselta ja kuluttavalta, vaikka ymmärrän että jollain aineella teipit saakin hellävaraisesti pois.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oon jutellut muutamien eri kampaajien kanssa, jotka ovat olleet sitä mieltä, että letti kuluttaa hennossa tukassa etenkin päänahkaa ja tukkaa. Päänahka menee todella kireäksi aluksi ja tiukat letit aiheuttaa päänahan hilseilyä, eikä päänahkaa pääse kunnolla pesemään pidennysten pitämisen aikana. (aiheuttaa kuulemma myös päänsärkyä ja kutinaa)

      Lettejä tehdään enemmän afrikkalaiselle tukalle, koska afro on helppo letittää. Kuitenkin noistakin on eläviä esimerkkejä, että mitä tiukat letit tekee pidemmällä ajalle kenelle vain. Kun hentoon tukkaan ommellaan painavia pidennyksiä, niin se väkisinkin repii ajan kanssa omaa tukkaa päänahasta asti. http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/08/09/article-2185897-1474F52F000005DC-240_634x695.jpg


      Toki varmasti lettipidennys on ihan hyvä jonkun aikaa, mutta että pitäisin niitä vuodesta toiseen - kuulostaa hieman pelottavalta.



      Delete
    2. Mulla oli kerran pidennykset letti tekniikalla enkä todellakaan suosittele!! Oma hiuslaatu on perus ohut suomalainen ja, kun pidennykset otettiin pois ja letit avattiin, lähti omaa tukkaa tukuttain päästä! Puoleen selkään asti oleva tukka jouduttiin leikkaan ihan lyhyeksi polkaksi jotta saatiin tukka pelastettua. Teipit ehdottomasti hellävaraisin tukalle ja jatkossa en ees ajattele muuta vaihtoehtoa:)

      Delete
    3. Itsekin kampaajana olen Lauran kanssa samaa mieltä tosta lettipidennyksestä. Se letti täytyy tosiaankin laittaa ihan älyttömän tiukkaan, jotta se pidennys pysyy. Näin ollen se on sama asia, kuin hiuksia kiskottaisi todella lujasti taukoamatta ja hius ei kestä sitä painetta, vaan saattaa irrota juurineen päivineen. Tämän vuoksi, ainakin omasta mielestäni, lettipidennys on myös äärettömän epämukava.

      Delete
  24. en ymmärrä, miten Hollister-vaatemerkki voi saada noin paljon ärsytystä aikaan!:D mun mielestä Hollisterin vaatteet on ainakin mukavia ja ihan hauskannäköisiäkin, joten mikäs siinä ;) ja hei, kiva postaus muuten, ihana lukea sun ajatuksias vähän enemmän yhdessä satsissa! :)

    http://guabk.blogspot.fi/

    ReplyDelete
  25. heissan! ja kiitokset vastauksista, olivat hyviä! (jos nyt vastauksia/mielipiteitä voi arvostella) :) yksi kysymys kuitenkin vielä heräsi johon kaipaisisin vastausta, kun olet aika paljon matkustellut thaimaassa. eli, ootko ollut koskaan thaimaassa (tarkemmin ottaen koh samuin/tao alueella) tähän aikaan vuodesta? eikai siellä vielä sadekausi ala? olen katsellut sääennusteita ja ne uhkaavasti näyttävät sadetta.. toivottavasti se on vaan sitä että päivässä sataa vaan tyyliin kerran joku puoltuntii/tunti :D meillä lähtö olis keskiviikkona ja 3vkon reissu luvassa :)

    ReplyDelete
  26. Rupeaisin ainakin katsomaan Iholla-sarjaa jos sä olisit siellä!

    ReplyDelete
  27. Laura! Kokeilit muistaakseni joskus sitä 30 days kuuria, huomasitko mitään vaiktuksia?tuloksia?haittavaikutuksia?

    ReplyDelete
  28. Tämä oli hauska :)

    xoxo Gozika
    http://gozikasjournal.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Hei kiinnosti tuo trauma- ja kriisiterapeutin ammatti, minkälainen koulutus sun äidillä on sen taustalla, jos saa mielenkiinnosta udella :)

    - Susku

    ReplyDelete
  30. Jooo Iholla-sarjaan!!!!!

    ReplyDelete
  31. IHANA POSTAUS!!! Kiva kun avaat elämääsi, tälläsiä juttuja on kiva lukea! :)
    -Nina

    ReplyDelete
  32. Sä oot niin ihana ja rohkee! Aina kun käyn lukee sun blogia niin tulee hyvä mieli :) Mulla ei olis ikinä pokkaa kirjottaa blogia, tai varsinkaan kertoa noin paljon itsestäni joten ei voi muuta kuin ihaillu sun asennetta ja rohkeutta! Siks onkin ikävää kun anonyymit kirjottelee bloggareille ilkeitä kommentteja, mut no ne kertoo vaan niistä itestään mut silti harmittaa et jotkut on niin ilkeitä :(

    ReplyDelete
  33. Kivoja vastauksia, mutta en ymmärrä sitä että miksi täytyy kieltää nuo tissi- ja huulitäytteet, eikö ne ole ihan normaaleja juttuja ja ihan verrattavissa johonkin hiusten värjäykseen? Kyllä ne nyt näkeekin ihan selvästi, ja mielestäni se ei haittaa yhtään, koska asiassa ei ole mitään hävettävää! Nykymaailmassa on ihan normaalia muokata ulkonäköään myös esim juuri täyteaineilla, eikä se ole mikään big deal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oletko tietoinen miten esim. pillerit vaikuttavat naisen kehoon? Nimim. monet kuppikoot kokeiltu hormonivalmisteiden vaihtuessa. Naisen keho ei taida olla koskaan valmis..

      Delete
    2. joo mutta noi huulet!

      Delete
  34. Olet kyllä blogimaailman todellinen helmi! Vilpitön, suvaitsevainen ja aito. Keep it going girl! Ja susta tuis varmasti loistava ope :)

    ReplyDelete
  35. Onko se Rapunzelin alennuskoodi vielä voimassa? :)

    ReplyDelete
  36. Mun oli ihan pakko googlata toi Hollisterin paita, tai se tyyli :D En tajua mikä tossa nyt ihmisiä niin kiinnostaa? Siis... häh :D

    Kiva postaus. :)

    ReplyDelete
  37. Vol 2 tulemaan kiitos! :)

    ReplyDelete